2017. március 24., péntek

Goa, 12/03/2017

Madgao, reggel hét múlt. A tavalyról már általam jól ismert Palolem beach mellett döntöttünk, mert olcsó, cuki, és Jake szereti, ha nyugodt a tenger. Tőlem mehettünk volna valami tengerebb tengerre is, de ennyi kompromisszumot azt hiszem, megengedhetek magamnak. Amilyen alacsony költségvetéssel utaztunk, egy pillanatig reméltem, hogy kiválasztunk egy elég jó szobát normális áron, de nem. Ebből nem engedett, az elég jó neki nem volt elég jó, így egy király bungalót béreltünk, bár annyi engedménnyel, hogy ha nem használjuk a légkondit, akkor négyezer forinttal olcsóbb. Én utálom a légkondit, Jake pedig ennyi kompromisszumot igazán megengedhet magának. Fair business. Egész más így utazni Indiában. Nem vagyok egyedül, a taxisok és egyéb turistavadász népek nem akarnak lehúzni. Ő ismeri a nyelvüket és a trükkjeiket, itt él és dolgozik négy éve. Talán ez a legnagyobb különbség köztünk, ami nekem új és felfedeznivaló streetlife, trükkök és ízek tömkelege, neki az a hétköznapi élet. Így eshetett meg, hogy végig a hotel drága éttermében kajáltunk. Nálam az étkezésre fordított összegek jócskán veregették a biztosítékot, de amíg ő fizet, addig hülye lennék harcolni. Kaptam egy kényelmes nadrágot, persze szép is, és istenien áll, valamint egy fülbevalót életfa motívummal (Update: a nadrag netto tiz nap alatt semmive foszlott, most furdoszobai kileponek hasznalom). A vásárlásról annyit, hogy Jake nem szeret alkudni, de tud. Nagyon jól csinálja, talán túl jól is. A fülbevalómat 200 rúpiáról 110-re alkudta le, nekem kb. 170-ig ment volna, s hogy tisztázzuk, az lett volna kb. 700 forint, ami tökéletesen kielégítő ár egy fülcsiért.
Had emlékezzek meg a hotelről, Brendon Guesthouse, Palolem Beach, Goa. Matilda, a recepciós nagyon kedves hölgy, és lehet vele alkudni, bár tegyük hozzá, hogy mi a szezon végén érkeztünk, tehát jó pozícióból indultunk. Vannak gyönyörű, vadiújnak tetsző bungalóik légkondival vagy anélkül, és vannak OSB lapból összetákolt, szakadt, szutykos, ablaktalan bungalóik is. Tavaly a szutykosra mondtam volna, hogy wow, meg aztaaaa, ezért az árért ez királyság, de idén elkényeztetett az élet. A konyhájuk jó, egyébként nem drága, de az én elvárásaim hátizsákos költségvetésen alapulnak, szóval, ha rajtam múlik, nem eszünk itt. A legnagyobb meglepetés, hogy egyik este nagy merészen valami kínai kaját választottam, és bár nem tudom megítélni, mennyire volt autentikus, de az fix, hogy finom volt, nagyon finom. Bő szószban úszó zöldségárnyak, és pár sörtészta jellegű gubanc, rizzsel. Gyanítom, ezzel az erővel Pesten is ehettem volna kínait, de azért elégedett vagyok. Az indiai kajájuk finom, és veszélytelen. Az egyetlen, ami kifogott rajtam, az a lassi. Ez olyan aludttej féle, kókuszosat kértem, az íze nem volt rossz, a hatása pedig mindent elsöprő. Három napig ment a hasam, végül bevetettük a csodafegyvert. Miután sem a hasfogó, sem a pálinka nem segített, Jake vett nekem kólát. Valami picike kiszerelés, talán másfél deci, felöntötte vízzel, idd meg, segít. És valóban, a sámánital mindenre IS jó.
Palolem tengere leginkább tó, sekély, és csendesen hullámzik. Tökéletes, lebegve meditálni, lubickolni, élvezni, hogy hűs. Ha vadabbra vágysz, guglizz rá, olyan leírások vannak a goai beachekről, hogy szinte érzed a sót a bőrödön. Sehol senki, úgy értem, alig van turista, minden csendes, este halk zene szól, s mindent beleng a kender illata. Ez eltéveszthetetlen, átjárja a levegőt, ha elég lassan sétálsz, még lehet, hogy a lepattanó füst rád is kihat.

Borzasztó turisták vagyunk, nem csináltunk semmit öt napig, csak le a beachre, fel a szobába, együnk valamit, jó. Tőlünk aztán lehetnek híres helyek és látnivalók, mindkettőnknek volt elég kipihennivalója. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése